VO

Hush | De Dansers

Op locatie
HAVO, VWO 4/5/6
Speciale doelgroep
59 m
02/04/2025
Volledige activiteit bekijken / inschrijven:
https://cultuurenschoolutrecht.nl/activiteiten/hush-de-dansers/

In Hush zoeken De Dansers troost in dans en muziek. Een hand op je schouder; een tweede stem die met je meereist, waar je ook gaat; een ritme waar je in kan leunen, zoals in een omhelzing. 

De band van dansers en muzikanten uit de succesvoorstelling Shake Shake Shake (2019) vindt elkaar opnieuw, in het grensgebied tussen dansvoorstelling en popconcert. Dansers worden muzikanten, muzikanten worden dansers. Gevoelige gitaarspinsels drijven de performers in elkaars armen. Deinende lijven dwingen het ritme van de muziek af. Hush wordt niet verteld door individuele prestaties, maar door de volledige aandacht en toewijding die tussen de spelers leeft. De muzikanten en dansers staan voor elkaar klaar, ze steunen elkaar. Want om de wereld te kunnen dragen, helpt het om er niet alleen voor te staan.

Concept Guy Corneille, Josephine van Rheenen
Choreografie Josephine van Rheenen, i.s.m. spelers
LIVE muziek en dans Ruben van Asselt, Guy Corneille, Yoko Haveman, Marie Khatib-Shahidi, Wannes De Porre, Hans Vermunt

Informatie over maatwerk en/of toegankelijkheid

Bij cluster 3 of cluster 4 scholen graag van tevoren overleg, zodat het bezoek afgestemd kan worden.

Speciale doelgroep

Deze activiteit is (ook) geschikt voor: Motorische uitdaging / SO cluster 3, Verstandelijke uitdaging / SO cluster 3, Moeilijk lerend / SO cluster 3, Psychische of gedragsuitdaging / SO cluster 4, Moeilijk opvoedbaar / SO cluster 4, Langdurig ziek / SO cluster 3-4, Uitzonderlijk begaafd, Taalachterstand

Thema

Emoties, Identiteit, Lichaam, Muziek, Vriendschap/Familie

Aansluiting op schoolvakken

Beeldende vakken, Culturele en Kunstzinnige Vorming (CKV), Drama

Aansluiting op kerndoelen

Kunstzinnige oriëntatie 54, Kunstzinnige oriëntatie 55

21e eeuwse vaardigheden

Communiceren, Creatief denken, Samenwerken, Sociale & culturele vaardigheden, Zelfregulering

Leerdoelen

  • De leerlingen kunnen associëren op het thema 'troost' en elementen van troost verbeeldingen uit de voorstelling herkennen en benoemen. De leerlingen kunnen aan de hand van de 4 kijkvragen uit het lesmateriaal met elkaar in gesprek gaan over de voorstelling, waarbij ze hun eerste oordeel nog even uitstellen

Extra activiteit

Bij Hush | De Dansers is een aanvullend programma beschikbaar. Dit is samen met de hoofdactiviteit af te nemen.
Ga naar activiteit

Extra activiteit

Bij Hush | De Dansers is een aanvullend programma beschikbaar. Dit is samen met de hoofdactiviteit af te nemen. https://cultuurenschoolutrecht.nl/activiteiten/workshop-hush-de-dansers/

“Met volle overgave dansen én loepzuiver zingen: De Dansers blijven verrassen in dansconcert Hush.” – de Volkskrant
“In Hush vallen dans en muziek naadloos samen, dankzij de veelzijdige cast.” – Theaterkrant
Deel of print je favorieten of exporteer ze naar het plansysteem om in te schrijven.

Educatief materiaal

Ter voorbereiding op het bezoek aan Hush raden we aan om onderstaande video samen met de leerlingen te bekijken.
De voorstelling is voorzien van lesmateriaal wat te vinden is op onze website.
Duur
59 minuten
Soort
Voorstelling of concert
Periode
02/04/2025
Beschikbare dagen en tijden
Woensdag 2 april om 15.00 uur
Prijs
€10 per leerling
CJP Cultuurkaart
Deze activiteit kan worden betaald met de CJP Cultuurkaart
Locatie(s)
Op locatie
Adres locatie(s)
Stadsschouwburg Utrecht - Lucasbolwerk 24 - 3512 EJ Utrecht
Pelle van den Berg - consulent Cultuur en School Utrecht

Heb je een vraag?

Neem contact op met Pelle van den Berg
030 71 16 229 consulent@cultuurenschoolutrecht.nl
Foto/video credit
Headerfoto: Yoko Haveman

Cookies

Deze website gebruikt cookies om je een optimale ervaring te bieden.

Blijf op de hoogte van cultuurnieuws

Ik ontvang graag het nieuws van Cultuur & School Utrecht & updates van het Kennisplatform:
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.