Hiphop Opera Xperience

https://cultuurenschoolutrecht.nl/activiteiten/hiphop-opera-xperience/
Beleef met je klas deze unieke Hiphop Opera Xperience op Fort Rijnauwen!
Kom naar deze fantastische plek met een bewogen (oorlog)geschiedenis en prachtige natuur. Onder de gewelven van het fort gaan de leerlingen aan de slag met geschiedenis, zang, Hiphop moves én de gevarieerde natuur die het fort biedt. Een gevarieerde en unieke samenwerking tussen DOX en Holland Opera.
Na de workshops komt buiten, tijdens een wandeling over het fort, voor de leerlingen alles samen in een mooie eindpresentatie: dans, zang & de unieke locatie!
Speciale doelgroep
Deze activiteit is (ook) geschikt voor: Motorische uitdaging / SO cluster 3, Verstandelijke uitdaging / SO cluster 3
Thema
Architectuur, Burgerschap, Dieren, Emoties/Gevoel, Fantasie/Verbeelding, Identiteit, Landen/Culturen, Muziek, Onderzoek/Avontuur, Oorlog/Vrede, Politiek, Sport/Bewegen, Tijd/Geschiedenis
Aansluiting op schoolvakken
Bewegingsonderwijs, Kunstzinnige oriëntatie, Nederlands, Oriëntatie op jezelf en de wereld
Aansluiting op kerndoelen
Nederlands 1, Nederlands 2, Oriëntatie op jezelf en de wereld 48, Oriëntatie op jezelf en de wereld 49, Oriëntatie op jezelf en de wereld 50, Oriëntatie op jezelf en de wereld 51, Oriëntatie op jezelf en de wereld 52, Oriëntatie op jezelf en de wereld 53, Kunstzinnige oriëntatie 54, Kunstzinnige oriëntatie 55, Kunstzinnige oriëntatie 56
21e eeuwse vaardigheden
Creatief denken, Kritisch denken, Samenwerken, Sociale & culturele vaardigheden, Zelfregulering
Leerdoelen
- De leerling leert door het gebruik van elementaire vaardigheden de zeggingskracht van verschillende kunstzinnige disciplines te onderzoeken en toe te passen om eigen gevoelens uit te drukken, ervaringen vast te leggen, verbeelding vorm te geven en communicatie te bewerkstelligen
- De leerling leert eigen kunstzinnig werk, alleen of als deelnemer in een groep, aan derden te presenteren.
- De leerling leert op basis van enige achtergrondkennis te kijken naar beeldende kunst, te luisteren naar muziek en te kijken en luisteren naar theater-, dans- of filmvoorstellingen.
- De leerling leert met behulp van visuele of auditieve middelen verslag te doen van deelname aan kunstzinnige activiteiten, als toeschouwer en als deelnemer.
- De leerling leert mondeling of schriftelijk te reflecteren op eigen werk en werk van anderen, waaronder dat van kunstenaars.
"We leerden meerstemmig zingen en leerden van alles over de geschiedenis hier.. Ik vond het top!"
Educatief materiaal
90 minuten
Project, Workshop
15/03/2024 - 18/07/2025
Dinsdag en donderdag tussen 10.00-17.00 uur.
€400 per groep (prijsindicatie)
Op locatie
DOX
Video: [Ben van Duin]