PO

Click F1 Projectweek voor leerlingen

Aanbieder: Click F1
Op school
Groep 1/2/3/4/5/6/7/8
720 m
Hele jaar

Click F1 werkt met het MediaTeam: een team met jonge, enthousiaste coaches geven trainingen aan leerlingen om hen spelenderwijs en met creatieve middelen vaardigheden aan te leren met tal van digitale tools en thema’s. Een selectie uit onze projectweken:

Vormendoolhof (OB)Alles bestaat uit vormen! Denk aan cirkels, rechthoeken, piramides. Je herkent ze overal, ook in jouw school! Net als een architect gaan leerlingen zelf aan de slag met vormen ontdekken, gebruiken en nieuwe vormen bedenken en presenteren hun bevindingen in een te gekke foto-presentatie!

Mijn huis woont hier (OB)Wat is een huis en wie maakt een huis? Dit gaan de leerlingen ontdekken! Van een rijtjeshuis tot woonboot. Als echte architecten maken ze met gebruik van digitools hun eigen fantasie huis en een maquette van hun eigen straat en houden hierbij natuurlijk rekening met de geldige verkeers- en veiligheidsregels.

Mijn plein (MB)Er zijn talloze soorten pleinen maar wat maakt een speelplein een speelplein en wanneer is het een natuurplein? Aan de hand van de uitleg van een echte architecten ontdekken leerlingen soorten pleinen en maken ze vervolgens een eigen speelplein en greenscreen filmpje.

Afvalkunstenaars (MB)Als we afval nou omzetten in kunst, dan hebben we nooit meer afval! Met zelf verzameld afval van thuis of school vormen leerlingen de mooiste objecten. Met behulp van iMovie maken zij een reclamefilmpje en sluiten af met een tentoonstelling.

De school als stad (BB en MB)De school lijkt eigenlijk heel veel op een stad. Er is een burgemeester (de directeur). Iemand zorg dat de school helemaal op orde is (de conciërge) en er werken en leren elke dag heel veel mensen (de leerkrachten en de leerlingen). Ontdek hoe dit bij jouw school is. Interview, fotografeer, maak tekeningen, speurtochten en presenteer dit aan het eind van de week aan iedereen die je uitnodigt.

Mijn oma was een hippie (MB en BB) Duik samen met de trainers terug in de tijd van opa en oma. De leerlingen vormen het lokaal om tot tentoonstelling met voorwerpen, digitale posters, een website en/of een Stop Motion en nodigen ouders en grootouders uit om de tijd te herbeleven. Wiens oma was een echte hippie en wat was de favoriete muziek van de opa?

Stad van de toekomst (BB) Hoe ziet een stad eruit in 2050? Vliegen mensen naar hun werk? Hebben we veel last van de smeltende ijskappen? Wat kunnen we allemaal op gebied van technologie? Samen maken wij een Utopia, onze ideale stad in de toekomst.

 

 

Informatie over maatwerk en/of toegankelijkheid

De thema's van deze workshops sluiten aan op de zaakvakken. We hebben naast de genoemde thema's nog tal van andere thema's uitgewerkt. In overleg kunnen we deze op maat maken en actualiseren voor de school, bijvoorbeeld voor de Kinderboekenweek of de week van de mediawijsheid.

Thema

Architectuur, Beroepen/Uitvindingen, Dieren, Duurzaamheid, Familie, Fantasie/Verbeelding, Het heelal, Identiteit, Inspiratie/Kunst, Kinderboekenweek, Landen/Culturen, Natuur/Milieu, Onderzoek/Avontuur, Politiek, Reizen/Vakantie, Tijd/Geschiedenis

Aansluiting op schoolvakken

Kunstzinnige oriëntatie, Oriëntatie op jezelf en de wereld

Aansluiting op kerndoelen

Oriëntatie op jezelf en de wereld 35, Oriëntatie op jezelf en de wereld 37, Oriëntatie op jezelf en de wereld 47, Oriëntatie op jezelf en de wereld 51, Kunstzinnige oriëntatie 54, Kunstzinnige oriëntatie 55, Kunstzinnige oriëntatie 56

21e eeuwse vaardigheden

Communiceren, Computational thinking, Creatief denken, ICT basisvaardigheid, Informatie vaardigheden, Kritisch denken, Mediawijsheid, Probleem oplossen, Samenwerken, Sociale & culturele vaardigheden

Leerdoelen

  • Binnen mediaeducatie willen we de culturele ontwikkeling van het kind bevorderen door 21st Century skills en digitale geletterdheid centraal te stellen Leerlingen leren spelen met de Cross-overs tussen online en offlinewereld. Leerlingen leren vanuit creativiteit omgaan met: programmeren en ICT-vaardigheden.
  • Leerlingen ontdekken op eigen niveau en procesgericht digitale media tools.
  • Leerlingen nemen de stappen van consument naar producent door vanuit creativiteit aan de slag te gaan met de digitale media.
  • Leerlingen leren spelen met de Cross-overs tussen online en offlinewereld. Leerlingen leren vanuit creativiteit omgaan met: programmeren en ICT-vaardigheden.

Extra informatie

In overleg met de school verzorgen wij 4 dagdelen of 2 dagen workshops. We beschikken over alle apparatuur en spelvormen en nemen deze mee naar de locatie. De uurprijs voor onze coaches is 80 euro per uur. De kosten voor voorbereiding zijn in overleg met de school.

Bij groepen groter dan 8 leerlingen assisteert een stagiair voor 15 euro per dagdeel. De kosten voor het gebruik van onze materialen zijn 30 euro per dagdeel.

Deel of print je favorieten of exporteer ze naar het plansysteem om in te schrijven.

Educatief materiaal

We komen met lesbrieven op opdrachtkaarten die de school mag houden. Powerpoints, materialen etc.nemen de coaches alleen mee tijdens de projectweek.

Duur
720 minuten
Soort
Project
Periode
Hele jaar
Beschikbare dagen en tijden
Maandag t/m vrijdag tussen 9.00-17.00 uur.
Prijs
€1200 per groep (prijsindicatie)
Locatie(s)
Op school
Aanbieder
Click F1
Luuk Reinders consulent Cultuur en School Utrecht

Heb je een vraag?

Neem contact op met Luuk Reinders:
030 71 16 229 consulent@cultuurenschoolutrecht.nl

Cookies

Deze website gebruikt cookies om je een optimale ervaring te bieden.

Blijf op de hoogte van cultuurnieuws

Je ontvangt binnen enkele minuten een bevestiging (controleer ook je spam) om je aanmelding af te ronden.