PO

Augmented Reality: programmeren met QR en Quiver

Aanbieder: Click F1
Op school
Groep 1/2/3/4/5
Speciale doelgroep
90 m
Hele jaar

Met Quiver kun je kleurplaten tot leven brengen. Ontdek met Virtuali-Tee de anatomie van het menselijk lichaam. Scan de Qr codes in de speurtocht naar Cultureel Erfgoed. Verken met Merge Cube het heelal, de wereld van dinosauriërs en nog veel meer!

Programmeren, omgaan met robotica en websites bouwen. Het klinken als taken voor professionele ICT’ers. Maar in onze huidige digitale maatschappij wordt er verlangd van kinderen en jongeren dat zij deze vaardigheden al aardig onder de knie hebben. Tegelijkertijd is het internet en alle digitale middelen waar je dagelijks mee te maken hebt ook makkelijker te begrijpen én veiliger te gebruiken wanneer je weet uit welke elementen en technieken deze opgebouwd is.

  • Leerlingen ontdekken op eigen niveau en procesgericht digitale media tools.
  • Leerlingen nemen de stappen van consument naar producent door vanuit creativiteit aan de slag te gaan met de digitale media.
  • Leerlingen leren spelen met de Cross-overs tussen online- en offline wereld.
  • Leerlingen leren vanuit creativiteit omgaan met: programmeren en ICT-vaardigheden.

Stichting Click F1 werkt met het MediaTeam. Een team met jonge, enthousiaste coaches die gespecialiseerd zijn in het geven van trainingen aan jongeren om hen spelenderwijs en met creatieve middelen deze vaardigheden aan te leren. Door middel van media-workshops op maat en het werken met tal van digitale tools wordt de deelnemers technisch vaardiger en zelfverzekerder in het gebruik van digitale middelen. Click F1 heeft een schat aan spelvormen, mediamaterialen en licenties opgebouwd om in de school te kunnen werken.

Informatie over maatwerk en/of toegankelijkheid

We passen de workshop aan het niveau van de leerlingen en de wensen van de school aan. In overleg met de school selecteren we de Augmented Reality tools en ontwerpen spelvorm en inhoud.

Speciale doelgroep

Deze activiteit is (ook) geschikt voor: Verstandelijke uitdaging / SO cluster 3, Moeilijk lerend / SO cluster 3, Psychische of gedragsuitdaging / SO cluster 4, Moeilijk opvoedbaar / SO cluster 4, Langdurig ziek / SO cluster 3-4, Taalachterstand

Thema

Fantasie/Verbeelding, Het heelal, Lichaam, Onderzoek/Avontuur, Techniek

Aansluiting op schoolvakken

Kunstzinnige oriëntatie, Oriëntatie op jezelf en de wereld

Aansluiting op kerndoelen

Oriëntatie op jezelf en de wereld 35, Oriëntatie op jezelf en de wereld 37, Oriëntatie op jezelf en de wereld 47, Oriëntatie op jezelf en de wereld 51, Kunstzinnige oriëntatie 54, Kunstzinnige oriëntatie 55, Kunstzinnige oriëntatie 56

21e eeuwse vaardigheden

Computational thinking, Creatief denken, ICT basisvaardigheid, Probleem oplossen, Samenwerken

Leerdoelen

  • Computational thinking: hoe leer je spelenderwijs te programmeren en de technologie achter data te begrijpen.

Extra informatie

Wij komen langs met een coach (in overleg met de school delen we de lessen in blokken in). De uurprijs voor onze coaches is 80 euro per uur. Dit is inclusief voorbereiding van de workshops. Daarnaast assisteert een stagiair voor 15 euro per workshop.

De kosten voor het gebruik van onze materialen zijn 30 euro per workshop. Mogelijk vragen we bij grote groepen of meerdere workshops tegelijkertijd of de school ook iPads of laptops heeft (we hebben zelf 12 iPads en 12 Chromebooks)

Deel of print je favorieten of exporteer ze naar het plansysteem om in te schrijven.
Duur
90 minuten
Soort
Workshop
Periode
Hele jaar
Beschikbare dagen en tijden
Maandag t/m vrijdag tussen 9.00-17.00 uur
Prijs
€165 per groep (prijsindicatie)
Locatie(s)
Op school
Aanbieder
Click F1

Heb je een vraag?

Neem contact op met Haike de Visser:
030 71 16 229 consulent@cultuurenschoolutrecht.nl

Cookies

Deze website gebruikt cookies om je een optimale ervaring te bieden.

Blijf op de hoogte van cultuurnieuws

Je ontvangt binnen enkele minuten een bevestiging (controleer ook je spam) om je aanmelding af te ronden.