RAAR – Het Filiaal theatermakers

group Groep: 1 / 2 / 3 query_builderTijdsduur: 40m date_rangePeriode: 16/03/2020 tot 17/03/2020
Schrijf je in

Een ode aan de mens voor de hedendaagse kleuter

Mensen zijn vreemde wezens. Zeker volwassenen. Ze zeggen nee tegen taart, ze dragen alleen een gek hoedje als de rest ook een gek hoedje op heeft en ze durven nooit toe te geven dat ze iets niet weten. Hoogste tijd om de mens te bestuderen.

RAAR is een komische en fysieke voorstelling over gebaande paden die niet persé gevolgd hoeven worden. Over twee mensen die vreemd gedrag vertonen. Omdat ze koste wat kost niet raar willen overkomen op de ander, belanden ze in de meest absurde situaties. Met liedjes, muziek en slapstick brengen Floyd Koster en Henke Tuinstra een kleine ode aan de mens.

Meer over de makers:
RAAR is de tweede voorstelling die Floyd en Henke (FLOYD&HENKE) samen maken. Beiden zijn in 2014 afgestudeerd aan de acteursopleiding van de HKU. Al snel was voor hen duidelijk dat ze hun krachten moesten bundelen. Ze delen dezelfde visie, humor en inspiratie. Ze maken associatief en beeldend theater met een scherp randje over de waan van de dag. In 2015 wonnen FLOYD&HENKE de jeugdtheaterpitch van Stip Theaterproducties met Revolution Starts Now. Bij theatergezelschap Bonte Hond hebben ze deze pitch uitgewerkt tot een volwaardige voorstelling met René Geerlings als eindregisseur.

Workshop 
In Het FiliaalLab komen kunsteducatie en ontdekkend leren samen. De ontwikkeling van het creatief vermogen maakt hier deel van uit. Onder begeleiding van een Filiaal kunstdocent zullen de kleuters het fenomeen raar onderzoeken en omarmen.

Details workshop
Het FiliaalLab komt naar school voor een 45 minuten durende workshop
Kosten: €60,- voor 1 klas.

Thema
De mens, onderzoek, raar, communicatie

Aansluiting op schoolvakken
Nederlands, kunstzinnige oriëntatie

Aansluiting op kerndoelen
Kerndoel 54
De leerlingen leren beelden, muziek, taal, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren
Kerndoel 55
De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren

21e eeuwse vaardigheden
Kritisch denken, creatief denken, probleem oplossen, communiceren, samenwerken en zelfregulering

Leerdoel
In een wereld die steeds sneller verandert, is kunst broodnodig voor het kinderbrein, het geeft de mogelijkheid om door verschillende brillen naar de wereld te kijken, prikkelt je verbeeldingskracht en helpt om flexibel in het leven te staan.

 

hetfiliaal.nl/voorstelling/raar