PAK’M – Theatergezelschap BonteHond

group Groep: 1 / 2 / 3 / 4 query_builderTijdsduur: 35m date_rangePeriode: 20/04/2020 tot 20/04/2020
Volgeboekt

Laat je meevoeren in de flitsende wereld van PAK’M: Een heuse achtervolging met de nieuwste camouflagetechnieken, klassieke misverstanden en spannend achter-elkaar-aange-ren op een speelvlak van 5 bij 5. Wie pakt uiteindelijk wie? En heeft hij dan wel de juiste te pakken? En is de weg niet veel leuker dan het uiteindelijke doel?

We zien drie ogenschijnlijk “volwassen” presentatoren in een tv-studio vechten om aandacht. Allemaal willen ze de microfoon. En daar waar er twee vechten om één been gaat de derde er mee heen, genoeg reden voor een race met een verrassende eindstreep.

Het fantasievolle decor biedt veel mogelijkheden tot verstoppen, wegduiken en het betere poppenkastspel. Zo ontstaat een voorstelling in de geest van Tom en Jerry, De Dikke en de Dunne, Road Runner en Bugs Bunny maar dan op Duploniveau. Voor de allerkleinsten en iedereen die het stiekem nog steeds leuk vindt om verstoppertje te spelen.

PAK’M is de opvolger van de peuterhit AaiPet die de afgelopen drie jaar meer dan tienduizend kinderen over de hele wereld op het puntje van hun stoel kreeg. Wederom met medemaker en componist Wim Conradi.

Bij PAK’M is language no problem.

Mini-Workshop 
Direct na afloop geven de acteurs een interactieve mini-workshop in playbacktechnieken.

Details workshop
De workshop duurt 15 minuten en is gratis

Thema
Achtervolging, aandacht pakken en nemen

Aansluiting op schoolvakken
Oriëntatie op jezelf en de wereld, kunstzinnige oriëntatie, bewegingsonderwijs

Aansluiting op kerndoelen
Kerndoel 37: De leerlingen leren zich te gedragen vanuit respect voor algemeen aanvaarde waarden en normen.
Kerndoel 54: De leerlingen leren beelden, taal, muziek, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.
Kerndoel 55: De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.

21e eeuwse vaardigheden
Kritisch denken, creatief denken, probleem oplossen, mediawijsheid, communiceren, samenwerken en sociale & culturele vaardigheden

Leerdoel

  • Fantasie leren gebruiken
  • Dat je elkaar begrijpt, zonder elkaars taal te spreken
  • Dat je niet moet vechten om aandacht, maar meer bereikt met vriendschap

 

www.bontehond.net/pakm

Thuis kroop onze zoon gelijk in de rol van journalist door het gekregen plopkapje op zijn vinger te plaatsen en vragen aan onze gezinsleden te stellen. Al gauw werd het kapje een soort ‘talkingstick’, wat ervoor zorgde dat we leuke gesprekken kregen en dat niet iedereen door elkaar praatte.

SASKIA TE NIJENHUIS-KOETSIER JAN 2019