
Cookies
Deze website gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat we een optimale ervaring kunnen bieden
OK!Frank en René Groothof zijn terug in dit wervelende muzikale circus, een familievoorstelling waarin tegendraadse onzin de hoofdrol speelt. Ze gaan aan de haal met de krankzinnige verhalen van Ruslands grootste absurdistische schrijver Daniil Charms. Vechtend, spelend, ruziënd en zingend rollen ze door de piste. Geen circus is compleet zonder live muziek!
Seasession speelt stevige muziek van Revolutionaire Russen uit de jaren ‘20.
Frank en René zijn spreekstalmeesters van een variété-avond vol muziek, sketches, circus-acts en film. Ze zijn echter vooral met elkaar bezig, op allerlei manieren. Vertellen elkaar verhalen, sprookjes, maken ruzie. Broedertwist en broederliefde strijden om aandacht. Iedere keer als zij een act aankondigen, of het nou acrobaten-, clowns- of trapeze-acts zijn, komt het orkest op of worden er rare filmpjes gedraaid. De muziek is nieuw, anders, expressief en soms verstild en wordt uitgevoerd door 8 bevlogen musici. Frank en René gaan klieren. Ondanks hun ergernis over het orkest raken de broertjes gefascineerd door de muziek. Ze willen meedoen. Samen met het orkest zingen ze met volle overgave Russische liederen, die volkomen absurd zijn. Hierna denken de musici het pleit gewonnen te hebben: zij gaan zich bemoeien met het vervolg. De Russische hoornist draagt een gedicht voor, de slagwerker voert een acrobatische act uit vooraan op het podium. Uiteraard nemen Frank en René het weer over door rotzooi te trappen en chaos te creëren.
Concept: Pauline Post
Regie, spel en zang: René Groothof, Frank Groothof
Tekstbewerking: René Groothof
Animatiefilms: Sjeng Schupp
Decor en kostuums: Lynne Leegte
Muziek: Russische kamermuziek uit de jaren ‘20 : Mosolov, Zhivotov, Deshevov, Babadjanian
Eindregie: Aike Dirkzwager
Thema
wervelend muzikaal circus waarin tegendraadse onzin de hoofdrol speelt
Aansluiting op schoolvakken
Kunstzinnige oriëntatie
Aansluiting op kerndoelen
Kerndoel 54
De leerlingen leren beelden, muziek, taal, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.
Kerndoel 55
De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren
Kerndoel 56
De leerlingen verwerven enige kennis over en krijgen waardering voor aspecten van cultureel erfgoed
21e eeuwse vaardigheden
creatief denken, communiceren, samenwerken, sociale & culturele vaardigheden
Leerdoel(en)
Beleving, magie en verwondering staan centraal bij de schoolconcerten in TivoliVredenburg. De leerlingen hebben prachtige muziek door een professioneel gezelschap gehoord, een mooi verhaal gezien en een echt concert in het spectaculairste concertgebouw van heel Europa beleefd. De leerlingen hebben ervaren wat live gespeelde muziek met je doet, wat het betekent om samen met anderen te luisteren en ervaren, en hoe professionele musici een concert uitvoeren.